Megtekintve: 18254 alkalommal
Örömhír - C. év
Sebestyén Péter: TÜZET HOZTAM! |
Kezdet és vég
Advent 1. vasárnapja
Jeremiás könyvének 33. fejezete a messiási jövendöléseket foglalja össze. Ezek a próféciák igazából csak
Krisztusra találnak.
tovább »
Jeremiás könyvének 33. fejezete a messiási jövendöléseket foglalja össze. Ezek a próféciák igazából csak
Krisztusra találnak.
Advent 2. vasárnapja
Keresztelő János igehirdetésében is visszhangra talál a babiloni fogságból visszatértek örömét zengő
Báruk próféta. Lelki szemei előtt a várva várt Messiás érkezik.
tovább »
Keresztelő János igehirdetésében is visszhangra talál a babiloni fogságból visszatértek örömét zengő
Báruk próféta. Lelki szemei előtt a várva várt Messiás érkezik.
Advent 3. vasárnapja
1. Örvendezzél, és vigadj, teljes szívvel, Jeruzsálem leánya!
(Szof 3, 14–18a)
Szofoniás próféta népe hitének és örömének ad hangot, amikor hálaéneket zeng, mert Isten betartja ígéreteit.
tovább »
1. Örvendezzél, és vigadj, teljes szívvel, Jeruzsálem leánya!
(Szof 3, 14–18a)
Szofoniás próféta népe hitének és örömének ad hangot, amikor hálaéneket zeng, mert Isten betartja ígéreteit.
Advent 4. vasárnapja
1. De te, Efrata Betlehemje, kicsiny vagy ugyan…, mégis belőled származik… (Mik 5, 2–5)
Mikeást is „kisprófétának” szokás nevezni rövid könyve miatt, mégis ő az utolsó nagy próféta, akinél messiási jövendölést olvashatunk. Heródes kérdésére a főpapok is rá hivatkoznak.
tovább »
1. De te, Efrata Betlehemje, kicsiny vagy ugyan…, mégis belőled származik… (Mik 5, 2–5)
Mikeást is „kisprófétának” szokás nevezni rövid könyve miatt, mégis ő az utolsó nagy próféta, akinél messiási jövendölést olvashatunk. Heródes kérdésére a főpapok is rá hivatkoznak.
Szentcsalád vasárnapja
1. A szülők tisztelete (Sir 3, 3–7. 14–17)
Szüleinket tisztelni és szeretni isteni parancs. A hála és kötelesség egyaránt azt diktálja, hogy szeressük, becsüljük meg őket, és igyekezzünk Istent szolgálni bennük.
tovább »
1. A szülők tisztelete (Sir 3, 3–7. 14–17)
Szüleinket tisztelni és szeretni isteni parancs. A hála és kötelesség egyaránt azt diktálja, hogy szeressük, becsüljük meg őket, és igyekezzünk Istent szolgálni bennük.
Vízkereszt ünnepe
1. A messiás országa (Iz 60, 1–6)
Az izajási jövendölés előrevetíti Isten egyetemes, minden népet átfogó szeretetét, amely Krisztusban nyilvánult meg.
tovább »
1. A messiás országa (Iz 60, 1–6)
Az izajási jövendölés előrevetíti Isten egyetemes, minden népet átfogó szeretetét, amely Krisztusban nyilvánult meg.
Urunk megkeresztelkedése
1. Az Úr Szolgája (Iz 42, 1–4. 6–7)
A szenvedő szolgáról szóló jövendölést kezdettől fogva Krisztusra vonatkoztatta egyházunk.
tovább »
1. Az Úr Szolgája (Iz 42, 1–4. 6–7)
A szenvedő szolgáról szóló jövendölést kezdettől fogva Krisztusra vonatkoztatta egyházunk.
Évközi 2. vasárnap
1. A messiási Jeruzsálem (Iz 62, 1–5)
Az új Jeruzsálem a messiási korszakot vetíti elő.
tovább »
1. A messiási Jeruzsálem (Iz 62, 1–5)
Az új Jeruzsálem a messiási korszakot vetíti elő.
Évközi 3. vasárnap
1. Ezdrás felolvasott az Isten törvénykönyvéből… (Neh 8, 1–4 a. 5–6. 8–10)
Ezdrás pap írásmagyarázó tehetsége jó példa, arra is, mit jelent a közösség életében Isten szavának megvilágosító és eligazító ereje.
tovább »
1. Ezdrás felolvasott az Isten törvénykönyvéből… (Neh 8, 1–4 a. 5–6. 8–10)
Ezdrás pap írásmagyarázó tehetsége jó példa, arra is, mit jelent a közösség életében Isten szavának megvilágosító és eligazító ereje.
Évközi 4. vasárnap
1. Jeremiás meghívása (Jer 1, 4–5. 17–19)
A próféta épp gyengesége el- és beismerésével válik képessé arra, hogy Isten hasznára legyen.
tovább »
1. Jeremiás meghívása (Jer 1, 4–5. 17–19)
A próféta épp gyengesége el- és beismerésével válik képessé arra, hogy Isten hasznára legyen.
Évközi 5. vasárnap
1. Izajás hivatása (Jer 1, 4–5. 17–19)
Bár Izajás szabadon döntött a prófétai hivatás mellett, a háromszor szenttel való találkozás éppen olyan félelemmel töltötte el, mint Pétert a maga istenélménye.
tovább »
1. Izajás hivatása (Jer 1, 4–5. 17–19)
Bár Izajás szabadon döntött a prófétai hivatás mellett, a háromszor szenttel való találkozás éppen olyan félelemmel töltötte el, mint Pétert a maga istenélménye.
Nagyböjt 1. vasárnapja
1. Zsengeáldozat (Dteut 26, 4–10)
A mózesi előírás a zsenge termés feláldozásáról annak a hitnek a kifejezése volt, hogy mindent Istentől kapunk, és amikor ezt neki „visszaadjuk”, mintegy elismerjük, hogy tőle függünk.
tovább »
1. Zsengeáldozat (Dteut 26, 4–10)
A mózesi előírás a zsenge termés feláldozásáról annak a hitnek a kifejezése volt, hogy mindent Istentől kapunk, és amikor ezt neki „visszaadjuk”, mintegy elismerjük, hogy tőle függünk.
Nagyböjt 2. vasárnapja
1. Isten szövetséget köt Ábrahámmal (Ter 15, 5–12. 17–18)
A héberek szerint a teremtett világban az ember az a lény, akit Isten megkérdezett, meghívott, keresett.
tovább »
1. Isten szövetséget köt Ábrahámmal (Ter 15, 5–12. 17–18)
A héberek szerint a teremtett világban az ember az a lény, akit Isten megkérdezett, meghívott, keresett.
Nagyböjt 3. vasárnapja
1. Égő csipkebokor (Kiv 3, 1–8a. 13–15)
Az ószövetség legmegdöbbentőbb kinyilatkoztatását olvastuk. A kimondhatatlan, mindenható Isten, az égő, de el nem égő csipkebokornál bemutatkozik.
tovább »
1. Égő csipkebokor (Kiv 3, 1–8a. 13–15)
Az ószövetség legmegdöbbentőbb kinyilatkoztatását olvastuk. A kimondhatatlan, mindenható Isten, az égő, de el nem égő csipkebokornál bemutatkozik.
Nagyböjt 4. vasárnapja
1. A hónap tizennegyedik napján este ott ülték meg a húsvétot… (Józs 5, 9a. 10–12)
Józsué könyvében az első húsvét megünnepléséről olvasunk, amelyet az izraeliták az Ígéret földjén tartottak.
tovább »
1. A hónap tizennegyedik napján este ott ülték meg a húsvétot… (Józs 5, 9a. 10–12)
Józsué könyvében az első húsvét megünnepléséről olvasunk, amelyet az izraeliták az Ígéret földjén tartottak.
Nagyböjt 5. vasárnapja
1. Izajás bátorító szavai (Iz 43, 16–21)
Ahogyan Isten csodálatos módon kivezeti népét a babiloni fogságból, ugyanúgy, megváltó, irgalmas szeretetével Jézus Krisztus minden embert kivezet a bűn szolgaságából.
tovább »
1. Izajás bátorító szavai (Iz 43, 16–21)
Ahogyan Isten csodálatos módon kivezeti népét a babiloni fogságból, ugyanúgy, megváltó, irgalmas szeretetével Jézus Krisztus minden embert kivezet a bűn szolgaságából.
Virágvasárnap
1. Az Úr maga adja ajkamra a szót… (Iz 50, 4–7)
Az Úr elég erős ahhoz, hogy megszabadítsa népét. A próféta tanítvány.
tovább »
1. Az Úr maga adja ajkamra a szót… (Iz 50, 4–7)
Az Úr elég erős ahhoz, hogy megszabadítsa népét. A próféta tanítvány.
Húsvétvasárnap
1. Mi tanúi vagyunk… (Ap Csel 10, 34a. 37–43)
A Szentlélekkel eltelt apostolokat mintha kicserélték volna. Nevükben Péter intéz tüzes beszédet, amelyben érződik a személyes tapasztalat, az érintettség.
tovább »
1. Mi tanúi vagyunk… (Ap Csel 10, 34a. 37–43)
A Szentlélekkel eltelt apostolokat mintha kicserélték volna. Nevükben Péter intéz tüzes beszédet, amelyben érződik a személyes tapasztalat, az érintettség.
Húsvét 2. vasárnapja (Fehérvasárnap)
1. Állhatatosan kitartottak az apostolok tanításában és közösségében, a kenyértörésben és az imádságban. (Ap Csel 2, 42–47)
A szerző az egyház lényegét foglalja össze, amikor a keresztényeket jellemzi.
tovább »
1. Állhatatosan kitartottak az apostolok tanításában és közösségében, a kenyértörésben és az imádságban. (Ap Csel 2, 42–47)
A szerző az egyház lényegét foglalja össze, amikor a keresztényeket jellemzi.
Húsvét 3. vasárnapja
1. Inkább kell engedelmeskedni Istennek, mint az embereknek… (Ap Csel 5, 27b–32. 40b–41)
Az induló és fejlődő egyháznak maga a Szentlélek adja az erőt, inspirációt, bátorságot és ajkára a szavakat, hogy Krisztus művét rendíthetetlen bizonyossággal terjessze.
tovább »
1. Inkább kell engedelmeskedni Istennek, mint az embereknek… (Ap Csel 5, 27b–32. 40b–41)
Az induló és fejlődő egyháznak maga a Szentlélek adja az erőt, inspirációt, bátorságot és ajkára a szavakat, hogy Krisztus művét rendíthetetlen bizonyossággal terjessze.
Húsvét 4. vasárnapja
1. Sokan követték… (Ap Csel 13, 14. 43–52)
Az Apostolok Cselekedete a fiatal egyházról, Pál és Barnabás munkamódszeréről tudósít, ahogyan először a zsinagógákban hirdették Isten igéjét.
tovább »
1. Sokan követték… (Ap Csel 13, 14. 43–52)
Az Apostolok Cselekedete a fiatal egyházról, Pál és Barnabás munkamódszeréről tudósít, ahogyan először a zsinagógákban hirdették Isten igéjét.
Húsvét 5. vasárnapja
1. Pál Antióchiában (Ap Csel 14, 20b–27)
A ma idézett szentírási szakasz Szent Pál első missziós útjának befejezéséről tudósít.
tovább »
1. Pál Antióchiában (Ap Csel 14, 20b–27)
A ma idézett szentírási szakasz Szent Pál első missziós útjának befejezéséről tudósít.
Húsvét 6. vasárnapja
1. Az első apostoli zsinat (Ap Csel 15, 1–2. 22–29)
A Judeából származó és az antióchiai keresztények között történelmi jelentőségű vita bontakozott ki, és a Szentlélek bölcs sugallata nélkül könnyen szakadáshoz vezethetett volna.
tovább »
1. Az első apostoli zsinat (Ap Csel 15, 1–2. 22–29)
A Judeából származó és az antióchiai keresztények között történelmi jelentőségű vita bontakozott ki, és a Szentlélek bölcs sugallata nélkül könnyen szakadáshoz vezethetett volna.
Húsvét 7. vasárnapja
1. Míg kövezték, István így imádkozott: „Uram Jézus, vedd magadhoz lelkemet!” (Ap Csel 7, 55–60)
Mivel Jézus idejében Palesztina római megszállás alatt volt, a zsidóság kivégzést, halálos ítéletet nem hajthatott végre.
tovább »
1. Míg kövezték, István így imádkozott: „Uram Jézus, vedd magadhoz lelkemet!” (Ap Csel 7, 55–60)
Mivel Jézus idejében Palesztina római megszállás alatt volt, a zsidóság kivégzést, halálos ítéletet nem hajthatott végre.
Pünkösdvasárnap
1. A Szentlélek eljövetele (Ap Csel 2, 1–11)
Nem villám csapott az utolsó vacsora termébe, hanem tüzes lángnyelvek ereszkedtek le az apostolokra, aminek következtében kiálltak a több ezres tömeg elé, és szokatlanul bátran, „lelkesen” tettek tanúságot Krisztusról.
tovább »
1. A Szentlélek eljövetele (Ap Csel 2, 1–11)
Nem villám csapott az utolsó vacsora termébe, hanem tüzes lángnyelvek ereszkedtek le az apostolokra, aminek következtében kiálltak a több ezres tömeg elé, és szokatlanul bátran, „lelkesen” tettek tanúságot Krisztusról.
Szentháromság vasárnapja
1. A teremtő bölcsesség (Péld 8, 22–31)
A megszemélyesített bölcsesség már előre vetíti a második isteni személyt.
tovább »
1. A teremtő bölcsesség (Péld 8, 22–31)
A megszemélyesített bölcsesség már előre vetíti a második isteni személyt.
Évközi 9. vasárnap
1. Salamon imája a templomszenteléskor (1 Kir 8, 41–43)
Salamon imáját annak egyetemes volta miatt olvastatja fel egyházunk.
tovább »
1. Salamon imája a templomszenteléskor (1 Kir 8, 41–43)
Salamon imáját annak egyetemes volta miatt olvastatja fel egyházunk.
Évközi 10. vasárnap
1. Illés próféta csodája (1 Kir 17, 17–24)
A szareptai özvegy is korán férj és gyermek nélkül maradt. Nem volt jogi értelemben sem védelmezője, sem fenntartója, sem vigasztalója.
tovább »
1. Illés próféta csodája (1 Kir 17, 17–24)
A szareptai özvegy is korán férj és gyermek nélkül maradt. Nem volt jogi értelemben sem védelmezője, sem fenntartója, sem vigasztalója.
Évközi 11. vasárnap
1. Dávid bűne (2 Sám 12, 7–10. 13)
A bűn és bűnbánat drámáját olvassuk itt. Dávid bűne minősített súlyosságával kihatással volt az egész nemzetre.
tovább »
1. Dávid bűne (2 Sám 12, 7–10. 13)
A bűn és bűnbánat drámáját olvassuk itt. Dávid bűne minősített súlyosságával kihatással volt az egész nemzetre.
Évközi 12. vasárnap
1. A szenvedő szolga (Zak 12, 10–11)
A Deutero-Zakariásnak nevezett szerző a szenvedő szolgáról ír, akiben az Újszövetség Jézust látja meg.
tovább »
1. A szenvedő szolga (Zak 12, 10–11)
A Deutero-Zakariásnak nevezett szerző a szenvedő szolgáról ír, akiben az Újszövetség Jézust látja meg.
Évközi 13. vasárnap
1. Elizeus meghívása (1Kir 19, 16b. 19–21)
Elizeus lemond eddigi életmódjáról, és azzal, hogy Illés szolgája lesz, vállalja a prófétaság áldozatát.
tovább »
1. Elizeus meghívása (1Kir 19, 16b. 19–21)
Elizeus lemond eddigi életmódjáról, és azzal, hogy Illés szolgája lesz, vállalja a prófétaság áldozatát.
Évközi 14. vasárnap
1. Messiási ország (Iz 66, 10–14c)
A babiloni fogságból hazatérő névtelen próféta – a szakemberek Trito-Izajásnak nevezik – szemében Jeruzsálem az új, messiási országot jelképezi.
tovább »
1. Messiási ország (Iz 66, 10–14c)
A babiloni fogságból hazatérő névtelen próféta – a szakemberek Trito-Izajásnak nevezik – szemében Jeruzsálem az új, messiási országot jelképezi.
Évközi 15. vasárnap
1. Hallgass az Úr szavára (Mtörv 30, 10–14)
Mózes utolsó beszédében arra buzdít, hogy a lelkünkbe írt isteni törvényt tartsuk meg.
tovább »
1. Hallgass az Úr szavára (Mtörv 30, 10–14)
Mózes utolsó beszédében arra buzdít, hogy a lelkünkbe írt isteni törvényt tartsuk meg.
Évközi 16. vasárnap
1. Az Úr megjelenik Ábrahámnak (Ter 18, 10a)
Jó tett helyébe jót várj… Az idegenként Ábrahámnál vendégeskedő Úr megoldást ad a házigazdák fájdalmas gyermektelenségére.
tovább »
1. Az Úr megjelenik Ábrahámnak (Ter 18, 10a)
Jó tett helyébe jót várj… Az idegenként Ábrahámnál vendégeskedő Úr megoldást ad a házigazdák fájdalmas gyermektelenségére.
Évközi 17. vasárnap
1. Ábrahám közbenjárása (Ter 18, 20–32)
Ma nem divat kollektív felelősségről vagy bűnösségről beszélni, de Ábrahám idejében még így vallották az emberek: egy mindenkiért, s mindenki egyért.
tovább »
1. Ábrahám közbenjárása (Ter 18, 20–32)
Ma nem divat kollektív felelősségről vagy bűnösségről beszélni, de Ábrahám idejében még így vallották az emberek: egy mindenkiért, s mindenki egyért.
Évközi 18. vasárnap
1. A földön minden hiábavaló (Préd 1, 2. 2, 21–23)
A gyülekezeti szónok könyve nem valami sztoikus semmittevést sugall, de arra mindenképp figyelmeztet, hogy boldogságunk nem földi dolgokban keresendő.
tovább »
1. A földön minden hiábavaló (Préd 1, 2. 2, 21–23)
A gyülekezeti szónok könyve nem valami sztoikus semmittevést sugall, de arra mindenképp figyelmeztet, hogy boldogságunk nem földi dolgokban keresendő.
Évközi 19. vasárnap
1. Amivel ugyanis az ellenséget sújtottad, azzal minket felmagasztaltál, amikor hívtál bennünket. (Bölcs 18, 6–9)
A kivonulás éjszakája Isten szabadító erejét nyilvánította ki.
tovább »
1. Amivel ugyanis az ellenséget sújtottad, azzal minket felmagasztaltál, amikor hívtál bennünket. (Bölcs 18, 6–9)
A kivonulás éjszakája Isten szabadító erejét nyilvánította ki.
Évközi 20. vasárnap
1. Ölesd meg ezt az embert, mert… megbénítja… a harcosok kezét… (Jer 38, 4–6. 8–10)
A próféta nem bátorít háborúskodásra. Látszólag megadás, amit képvisel. Ezért vetik a kiszáradt vízverembe.
tovább »
1. Ölesd meg ezt az embert, mert… megbénítja… a harcosok kezét… (Jer 38, 4–6. 8–10)
A próféta nem bátorít háborúskodásra. Látszólag megadás, amit képvisel. Ezért vetik a kiszáradt vízverembe.
Évközi 21. vasárnap
1. Íme, eljövök, hogy összegyűjtsek minden népet… (Iz 66–21)
Izajás könyvét ezzel a vízióval fejezi be: a pogány népek is meghódolnak az Úr előtt.
tovább »
1. Íme, eljövök, hogy összegyűjtsek minden népet… (Iz 66–21)
Izajás könyvét ezzel a vízióval fejezi be: a pogány népek is meghódolnak az Úr előtt.
Évközi 22. vasárnap
1. Nincs gyógyír a gőgös ember sebére… (Sir 3, 17–18. 20. 28–29)
A bölcs ember sosem kevély. A gőg nem talál az alázatos emberhez.
tovább »
1. Nincs gyógyír a gőgös ember sebére… (Sir 3, 17–18. 20. 28–29)
A bölcs ember sosem kevély. A gőg nem talál az alázatos emberhez.
Évközi 23. vasárnap
1. Ima a bölcsességért (Bölcs 9, 13–18b)
Az emberi tudás véges, a keresztény a Bölcsesség Lelkét kapja meg a bérmálásban.
tovább »
1. Ima a bölcsességért (Bölcs 9, 13–18b)
Az emberi tudás véges, a keresztény a Bölcsesség Lelkét kapja meg a bérmálásban.
Évközi 24. vasárnap
1. Mózes közbenjárása (Kiv 33, 7–14)
Mózes is csodálkozik, hogy sikeresen közbenjárt a bálványimádásra tévedt népéért. Megmosolyogtató, ahogyan Istent „emlékezteti” nagy tetteire.
tovább »
1. Mózes közbenjárása (Kiv 33, 7–14)
Mózes is csodálkozik, hogy sikeresen közbenjárt a bálványimádásra tévedt népéért. Megmosolyogtató, ahogyan Istent „emlékezteti” nagy tetteire.
Évközi 25. vasárnap
1. Halljátok ti, akik eltiporjátok a szegényt!… Ám 8, 4–7)
A júdeai pásztor-próféta erőteljesen emeli fel hangját a szegények mellett. Ő az ószövetség „szociális” prófétája.
tovább »
1. Halljátok ti, akik eltiporjátok a szegényt!… Ám 8, 4–7)
A júdeai pásztor-próféta erőteljesen emeli fel hangját a szegények mellett. Ő az ószövetség „szociális” prófétája.
Évközi 26. vasárnap
1. Jaj a… gondtalanul élőknek… (Ámosz 6, 1a. 4–7)
A hatalmasok, a gazdagok minden korban dúskálnak a földi javakban, és elsősorban miattuk koldusszegény a nép jó része.
tovább »
1. Jaj a… gondtalanul élőknek… (Ámosz 6, 1a. 4–7)
A hatalmasok, a gazdagok minden korban dúskálnak a földi javakban, és elsősorban miattuk koldusszegény a nép jó része.
Évközi 27. vasárnap
1. Az igaz a hitből él (Hab 1, 2–3. 2, 2–4)
Jeremiás kortársa sem érti, miért tűri Isten az elnyomást. De tudja, hogy Isten hűséges, és az igazakat üdvözíti.
tovább »
1. Az igaz a hitből él (Hab 1, 2–3. 2, 2–4)
Jeremiás kortársa sem érti, miért tűri Isten az elnyomást. De tudja, hogy Isten hűséges, és az igazakat üdvözíti.
Évközi 28. vasárnap
1. Naamán meggyógyítása (2Kir5, 14–17)
Naamán, az „idegen” katonatiszt meggyőződik arról, hogy Isten nincs területhez kötve. Az etióp főember halálosan beteg.
tovább »
1. Naamán meggyógyítása (2Kir5, 14–17)
Naamán, az „idegen” katonatiszt meggyőződik arról, hogy Isten nincs területhez kötve. Az etióp főember halálosan beteg.
Évközi 29. vasárnap
1. Mózes kitárt karja (Kiv 17, 8–13)
Húsvét vigiliáján, a mély értelmű feltámadási szertartás végén már nem egyszer éreztem fáradságot karjaimban. Felemelő, jóleső fáradság volt.
tovább »
1. Mózes kitárt karja (Kiv 17, 8–13)
Húsvét vigiliáján, a mély értelmű feltámadási szertartás végén már nem egyszer éreztem fáradságot karjaimban. Felemelő, jóleső fáradság volt.
Évközi 30. vasárnap
1. Az Úr igaz bíró, nem nézi az ember személyét, nem részrehajló… (Sirák 35, 12–14. 16–18)
Megszívlelendő Sirák fiának bölcs mondásai között az is, amit Isten igazságosságáról ír.
tovább »
1. Az Úr igaz bíró, nem nézi az ember személyét, nem részrehajló… (Sirák 35, 12–14. 16–18)
Megszívlelendő Sirák fiának bölcs mondásai között az is, amit Isten igazságosságáról ír.
Évközi 31. vasárnap
1. Elnéző vagy az emberek bűnei iránt, hogy bűnbánatot tartsanak… (Bölcs 11, 23 – 12, 2)
Az ószövetség legfiatalabb könyvében a szerző röviden kitér Isten irgalmára.
tovább »
1. Elnéző vagy az emberek bűnei iránt, hogy bűnbánatot tartsanak… (Bölcs 11, 23 – 12, 2)
Az ószövetség legfiatalabb könyvében a szerző röviden kitér Isten irgalmára.
Évközi 32. vasárnap
1. Vigasztaló nekünk emberkéz által veszni el, ha belekapaszkodhatunk abba az Isten adta reménységbe, hogy föltámaszt minket… (2Makk 7, 1–2. 9–14)
A halottak feltámadásának tagadása nem új jelenség. A Krisztus korabeli zsidóság körében is előfordult.
tovább »
1. Vigasztaló nekünk emberkéz által veszni el, ha belekapaszkodhatunk abba az Isten adta reménységbe, hogy föltámaszt minket… (2Makk 7, 1–2. 9–14)
A halottak feltámadásának tagadása nem új jelenség. A Krisztus korabeli zsidóság körében is előfordult.
Évközi 33. vasárnap
1. Az igazak győzelme (Mal 3, 19–20a)
Az „utolsó” kispróféta Isten igazságosságáról tesz tanúbizonyságot. Ehhez a végítélet is hozzátartozik.
tovább »
1. Az igazak győzelme (Mal 3, 19–20a)
Az „utolsó” kispróféta Isten igazságosságáról tesz tanúbizonyságot. Ehhez a végítélet is hozzátartozik.
Krisztus király vasárnapja
1. Dávidot Izrael királyává kenik (2Sám 5, 1–3)
Az olajjal való leöntés Isten kiválasztását jelentette. Minden hatalom a nép szolgálatára adatott Istentől.
tovább »
1. Dávidot Izrael királyává kenik (2Sám 5, 1–3)
Az olajjal való leöntés Isten kiválasztását jelentette. Minden hatalom a nép szolgálatára adatott Istentől.
Bátorság és alázat kell ahhoz, hogy bűneinket merjük bevallani. Sőt elsősorban szeretet, az iránt, akit megbántottunk. Mind emberi kapcsolatainkban, mind Istennel szemben. Ha pedig szeretetünk nincs, hitünk sincs. (sp.)
tovább »